Fiolka esencji magii, czterdzieści osiem drachm i zaklęcie

Joł. Tu Ces. W sobotę przedstawię Wam prolog (napisany w stylu serialowych pilotów) Esencji Magii. Zanim to nastąpi chciałabym Wam nieco przybliżyć to opowiadanie.



Informacje
Tytuł: Esencja Magii, księga pierwsza: Tajemnica Magicznego Liceum;
Gatunek: fantasy;
Autor: Radioactive Caesium (Daria Ami G.)
Korekta: April Rove (wszystko); SnakeW (styl, język); Eve Rowindale (styl, anty-Mary-Sue);
Dedykacja: Esencję Magii dedykuję wszystkim ludziom, którzy zakrzewiali we mnie miłość do czytelnictwa i magii. Tajemnice Magicznego Liceum poświęcam Małgorzacie K., Alicji N., Kindze U., Oldze R., Ewie U. oraz wszelkim osobom, które choć przez chwilę nazywały mnie przyjaciółką. Jesteście nieskończonym źródłem inspiracji, dziewczyny!



Zapowiedź
Całość: Każdy Czarodziej narodzony w którymś ze światów należących do skupienia Gwiazdy, rzeczywistości Delta' (czyt.: Delta Prim) wchodzącej w skład nienazwanej Nadrzeczywistości, od dziecka musi walczyć o przeżycie. Magia, będąca wypadkową pierwiastków i związków składających się na życie, powoli zabija większość z nich, a korzystanie z naturalnych talentów powoduje niewyobrażalny ból. Większość dzieci nie dożywa dziesiątego roku życia, śmiertelność wśród nich nigdy nie spadła poniżej dwudziestu procent, a średnio wynosi niemalże czterdzieści!
Poza dziesiątymi urodzinami ważnym progiem są siedemnaste. Dotrwanie do nich jest świadectwem posiadania mocnego, wystarczająco wytrzymałego organizmu, który jest w stanie znieść obecność mocy w sobie. Wtedy Obdarzeni rozpoczynają pracę nad tym, by uzyskać pierwszą Licencję, pozwalającą na zachowanie swoich zdolności. Mają na to tylko jedną szansę, a egzamin wcale nie jest prosty. Cena oblania jest bardzo wysoka.
Nie wszystko kończy się jednak na jednej Licencji. Łącznie jest ich pięć, a każda pozwala na coś innego. Najważniejsza wydaje się być trzecia, dzięki której można podróżować między światami i  ich skupieniami.
Pozwól mi przedstawić sobie przeróżnych bohaterów żyjących w Delta', każdego z jego planami i marzeniami oraz wszystkimi błędami, które popełnił i popełni w przyszłości.

Tom I: Grupa przyjaciółek, nazywających się Wariatkami Okrągłego Stołu, po wakacyjnej rozłące wraca do swojej ukochanej, położonej w południowej Polsce, szkoły magii. Czeka na nie intensywna nauka i trudna praca nad własnym organizmem, któremu nie grozi już nagła śmierć spowodowana konfliktem z mocą. Egzaminy decydujące o tym, kto dostanie licencje pozwalającą na zachowanie zdolności magicznych zbliżają się coraz bardziej, coś co jeszcze rok wcześniej było jedynie daleką perspektywą, rzuca cień na życia większości ich rówieśników właśnie zaczynających przygotowania.
Tymczasem Wariatki do nauki podchodzą w sposób co najmniej kontrowersyjny i na pewno niebezpieczny, spędzając sen z oczu nie tylko swojej opiekunce, ale przede wszystkim nauczycielce chemii magicznej. Ich rozrywkowe życie przerywa zaginięcie jednej z nich. Dziewczyny, dotychczas jednoczące się jedynie w łatwych sprawach, przechodzą próbę przyjaźni. Najpierw podczas poszukiwań, a potem gdy muszą pogodzić się z bolesną prawdą i zaakceptować poczucie winy ciążące w ich sumieniach.
Pomimo wszystkiego, kilku z nich ciągle jednak nie daje spokoju pewne przeczucie, któremu postanawiają zaufać. Nie zważając na protesty reszty, rozpoczynają poszukiwania prawdy, która może okazać się jeszcze gorsza.



Spis Treści
Prolog: blog, .pdf, .docx [16.08.2014];
Rozdział 1: blog, .pdf, .docx [23.08.2014];



Inspiracja
Główną inspiracją są rzecz jasna moje przyjaciółki. Osobiście piszę przy Mozarcie albo TV, ale powiedzmy, że te utwory w miarę pasują do tematu pierwszego tomu. Nie bić za Disneya. Możecie pogdybać, o czym w takim razie będzie opowieść :)

Przyjaźń i śmierć? Cóż za oryginalność, duh.



Świat przedstawiony
Uniwersum: Nadrzeczywistość > Rzeczywistość > Skupienie > Świat > Wymiar
Całość: Akcja Esencji Magii toczy się pośród światów należących do skupienia Gwiazdy,rzeczywistości Delta' (czyt: Delta-Prim), wchodzącej w skład nienazwanej Nadrzeczywistości. Jej mieszkańcy nie odkryli sposobu na podróżowanie między nadrzeczywistościami, jednak podejrzewają istnienie co najmniej jednej innej, ponieważ każdy wymiar, świat i rzeczywistość mają swoje lustrzane odbicia. Skupienia są natomiast jedynie umowne, pozwalające na łatwiejszą nawigację.
Tom I: Świat przedstawiony w Tomie I jest odbiciem naszego.
Bohaterowie: opisani w większości w prologu.



Data publikacji kolejnego rozdziału
Nieznana, nie wcześniej niż 6.09.2014 (rozdział 2).

15 komentarzy :

  1. Opis jak najbardziej zacheca do czytania:) Czekam na prolog z niecierpliwoscia;)
    PS: Ale ladnie oddzielilas tekst;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? A powiem Ci, że w rozdziale widać to jeszcze bardziej, tak ślicznie jest *__*
      Dziękuję za pochwałę :)

      Usuń
  2. No i co ja mam powiedzieć? :C Zazwyczaj piszę długie komentarze, więc postaram się i teraz XD
    No wszystko ładnie wygląda, szablon, te wysuwane wszystkie cosie po prawej itepe, itede...
    Nie ma dedykacji :c Chlip, chlip! Biorę Cię za słowo i czekam na nią :c Chlip, chlip!
    Zapowiedź zachęca do czytania <3
    Chcę dołączyć do grupy osób, które najczęściej komentują XD
    I w ogóle fajnie tu jest ._.
    Nie wiem, co jeszcze powiedzieć...
    Czekam na więcej?
    A teraz:
    "Pozdrawiam i życzę weny" :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Córa, bo ja wypisywałam przyjaciółki, a nie córki. Tobie zadedykuję inne opowiadanie, dil? :D Serio, już nawet mam pomysł!
      Wiedziałam, że ten gadżet to dobra inwestycja :D

      Usuń
  3. Zacznę od tego, że szablon robi wrażenie, gdy po raz pierwszy tu weszłam. Gdy już się napatrzyłam na grafikę, zabrałam się za czytanie :) Opis jak najbardziej zachęca do czytania Twojego opowiadania. Bardzo mi się podoba :) Jestem przekonana, że na pewno będę czytać, dodałam już do obserwowanych nawet. :P Cierpliwie czekam na prolog.
    Serdecznie pozdrawiam!
    Ruciak.

    ewelaucja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jaka grafika? :"D

      Usuń
    2. A fakt, grafiki tu nie ma, przejęzyczenie... Chodziło mi ogólnie o szablon. Szata graficzna bloga. :) Genialne.

      Usuń
  4. Powiem tak, oczywiście szablonik bardzo ładny i schludny, podoba mi się :) Jest taki bardzo pasujący do ciebie :P Co do dalszych spraw, to wiesz, że czekam na rozdział z niecierpliwością i nie mogę się doczekać. Więc pisz jak najszybciej, a ja będę mogła teraz (bo mam już interneta w domku) wpadać do ciebie jak często będzie mi na to czas pozwalał :) Mam nadzieję, że mnie nie zawiedziesz :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że masz Internet w domku i dlatego ja też czekam na rozdział u Ciebie, kotek :D
      Co do zawodzenia ludzi... Jeżu, w co ja się wpakowałam D":

      xoxo

      Usuń
    2. Jak wiesz rozdział u mnie się pojawił :P Zapraszaj swoich fanów do mnie :P a ja będę (niedobitków od siebie) słać do ciebie :P

      Usuń
    3. Ja mam fanów? Nie mam fanów :D A jak już mam to są też Twoimi fanami :D
      Mam Cię w polecanych na facebooku, a jak już bardziej blogaski ogarnę to na pewno tutaj coś będzie o polecanych, także luzik :D
      + No cóż, "najczęściej komentujący" to też reklama :D
      (Tylko jeszcze nie rozgryzłam, co ile ten licznik się odświeża).

      xoxo

      Usuń
  5. Piosenki z sitcom'ów Disney Channel? ;-;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miało nie być bicia za to ;-;

      Usuń
    2. Właśnie, brat! Miało nie być bicia za to!
      A poza tym... Lubię Liv i Maddie! A piosenki pasuję, no nie moja wina, że są z Disney Channel D:

      Usuń